top of page

Vragen die wij o.a. voor klanten beantwoorden

 

​

 01  Waarom zou ik een ISO certificaat willen?

​

Een ISO9001 en/of een ISO14001 certificaat wordt vaak gevraagd door opdrachtgevers. Het certificaat laat zien dat het bedrijf klanttevredenheid en/of milieu hoog in het vaandel heeft staan en zodanig georganiseerd is dat de processen bijdragen aan een continue verbetering. Het is dus een borgstelling voor de klant en heeft daarmee een commerciële waarde. Daarnaast kun je door verbeteringen efficiënter en dus goedkoper gaan werken en ben je er zeker van dat dit op een juiste manier geborgd wordt. 

​

​

 02  Moet ik veel doen om een ISO14001 certificaat te behalen als ik al een ISO9001 certificaat heb?
 
De opzet van ISO 9001 en ISO 14001 is hetzelfde en als je al een ISO 9001 certificaat hebt, ben je al een heel eind op weg! Natuurlijk moeten er zaken aangevuld worden zodat milieu ook onderdeel is van een beleidsverklaring, een 'stakeholder analyse' enzovoorts, maar heel veel zaken zijn al op orde. Wij hebben een stappenplan gemaakt dat aangeeft op welke punten een aanvulling nodig is.

​​

​

 03  Is een ISO14001 certificering verplicht?

​​

Een ISO14001 certificaat wordt vaak gevraagd door klanten en is in die zin niet verplicht. Wij voorzien wél dat er steeds vaker gevraagd zal gaan worden naar bewijs van je milieu-inspanningen, zeker in het licht van de klimaatdoelstellingen vanuit Brussel. We hebben een goede relatie met MVO Nederland en volgen de ontwikkelingen op de voet.

​

​

 04 Ik wil graag weten hoe tevreden mijn klanten zijn, hoe kan ik dat aanpakken?

​​

Als je klanten tevreden wilt maken en houden wil je graag 'meten' hoe tevreden ze nu zijn en waar je kunt verbeteren. Dit kan door heel gericht te vragen naar een recente levering óf door een regelmatige enquête uit te sturen. Wij hebben standaard vragenlijsten, maar kunnen uiteraard ook een vragenlijst op maat maken. We verzorgen het rapport en helpen je waar nodig te verbeteren. Tevens zijn wij op de hoogte van andere mogelijkheden in het meten van de perceptie van klanten. 

​

​

 05  Ik wil graag verder met thuiswerken, maar wil het goed regelen. Zijn daar al procedures voor?

​​

Binnen Vaelis zijn we ook overvallen door Corona en zijn we intern, maar ook met klanten, begonnen met werken op afstand. In het begin wat onwennig, maar nu goed gewend. Ook wij werken nu locatie onafhankelijk. Daardoor zijn wij in staat 'onderhoud op afstand' uit te voeren. We kunnen samen met jouw ervaringen en wensen afspraken maken en implementeren zodat iedereen weet hoe en wanneer we 'thuiswerken'.​

​

​

 06  Ik wil een duidelijk en overzichtelijk personeelshandboek. Hoe stel ik dat op?

​

Door samen met een HR adviseur je strategische plannen te beoordelen en om te zetten in een werkbaar personeelsbeleid. Dit stellen wij voor je op en publiceren we op VINS, het laagdrempelige intranetsysteem voor jouw organisatie. 

​

​

bottom of page